Från mörkt hår till ljust hår

Har fått många frågor om hur jag gjorde så tänkte lägga upp hur jag gjorde allting.
1. avfärga mitt hår med en blondering från schwarzkopf som va speciellt till mörkbrunt hår. Eftersom jag har så tjockt hår och halvlångt så köpte jag två st men de skulle ha varit bättre ifall jag hade köpt 3, då hade det inte blivit så fläckigt och ojämnt.

2. Jag la i en ljusaskblond & en satin blonde färg blandade dem och sedan la jag de i håret i ca 30 min men det blev bara lite ljusare men fortfarande fläckigt, såg ut som tigermuffins typ. Det va fel av mig borde ha väntat till imorgon och köpt flera styckna avfärgningar ist men nej jag har ingen tålamod.

3. Jag köpte 3 styckna nya avfärgningar och hade det i ca 40 min. Det blev mycke bättre och mindre ojämnt så resultatet blev ganska bra jätte jämt men lite för blont och ljust så jag åkte och köpte 3 packet nya med nummer 7 loreal blond och till slut blev det den resultaten jag velat ha. Allt som allt så gick ju allting åt  ungefär 13-14 hundra så jag kunde ju ha gått till en frisör men när jag gjorde det förra året så kunde dem inte gå från mitt mörka hår till ljust så det blev brunt och då kostade det mig 15 hundra och jag slösade ju på ganska mycket hårfärg så allt skulle ha kostat 1000:-kr max.

Mitt hår blev lite torrt efter all färgning men jag köpte elvitals hårinpackning och det gjorde mitt hår back on track igen kan man säga. Det blir som vanligt efter några inpackningar.

PS. köper du en vanlig blond så skulle jag rekommendera att köpa jane mood pärlblond, det tar bort oranga/gula skiftningar.




Kommentarer
Postat av: Tanja

Ljust hår är alltid snyggt tycker!

2011-02-19 @ 18:18:47
URL: http://mot-haravfall.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0